Report Launching: The Regional Livelihood of GBTQ using Grindr

موزاييك ـ منظمة متخصّصة في تقديم الخدمات، المدافعة، الدمج، وبناء القدرات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بدعم من غرايندر للمساواة (G4E) بالتعاون مع المؤسسة العربية للحريات والمساواة  (AFE)ومركز التنمية والتعاون عبر الأوطان  (CTDC)، يسعدنا أن ندعوكن/م إلى إطلاق التقرير الجديد بعنوان:

 

الواقع المعيشي الإقليمي للم.م.م.ك المستخدمات/ين لغرايندر:

التمييز، العنف، الحقوق والعلاقات

 

يسلط هذا التقرير الضوء على تجارب مثليي التوجه الجنسي، ثنائي التوجه الجنسي، المغايرات النوع الاجتماعي المستخدمات/ين لتطبيق "غرايندر" (1794 مشارك/ة)، من الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. ويشمل العنف والتمييز في العمل، السكن، السياق الديني، الحقوق القانونية، الصحة الجنسية، الصحة النفسية والقبول العائلي والصداقات والعلاقات العامة.

 

"على الرغم من كل المعاناة والمخاطر ، أنا سعيد وفخور بتوجهي الجنسي. لا أريد أن أكون أي شخص آخر"

 

خلال هذا الإطلاق سنسلط الضوء على الوضع القانوني والاجتماعي لأفراد GBTQ في كل بلد في المنطقة، مثلا كيف قامت الدولة في مصر بقمع صارم على الأفراد المشتبه في أنهم أعضاء في مجتمع LGBT ، في عام 2017 ، واعتقال 85 شخصًا ، أو كيف أنه منذ الغزو الذي قادته الولايات المتحدة للعراق ، ازدادت تقارير جرائم القتل بدافع الشرف للمثلييات/ن.

 

"لا يمكن الوضع أن يكون أسوأ من كونك مثلي التوجه الجنس في سوريا اليوم".

 

كما سنلقي نظرة خاصة على الوضع حول الأزمة السورية الحالية واضطرار اللاجئين إلى مواجهة تمييز مزدوج نتيجة كونهم من جنسانية بديلة وكونهم من مجتمع اللاجئين.

 

"تلقيت تحذيرا يمنعني من التصرف وفقا لهويتي وإلا تخلت عني عائلتي".

 

في الفصل الأخير، تعمقنا في ثلاثة مجالات: التمييز في السكن، وخبرات المغايرات النوع الاجتماعي / العابرات، والتفاوت بين النتائج المغربية واللبنانية.

 

نأمل أن تنضموا إلينا في هذا الاطلاق المشاركة التقرير عن تجارب مثليي التوجه الجنسي، ثنائي التوجه الجنسي، المغايرات النوع الاجتماعي المستخدمات/ين لتطبيق "غرايندر" في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

 

الوقت: الثلاثاء الثاني من تشرين الأول (أكتوبر) 2018 من الساعة 15:00 إلى الساعة 17:00

المكان: باردو، الحمرا

 

سيلي حفل الإطلاق حفل استقبال.

 


 

MOSAIC - MENA Organization for Services, Advocacy, Integration & Capacity Building in support of G4E - Grindr for Equality and in collaboration with AFE - Arab Foundation for Freedoms and Equality and CTDC - Center for Transnational Development and Collaboration, take great pleasure in inviting you to the launch of our new study entitled:

The Regional Livelihood of GBTQ Using Grindr:

Discrimination, Violence, Rights, and Relationships

 

This report brings to light the experiences of gay, bi, trans* women, and queer Grindr users (1,794 respondents), from the Middle East and North Africa. It covers violence, employment discrimination, housing discrimination, discrimination in a religious context, legal rights, sexual health, mental health, family acceptance, friendships, and relationships.

“In spite of all the suffering and risks, I am happy and proud of my sexual orientation. I wouldn't want to be anyone else”

During this launch we will highlight the legal and social situation for GBTQ people in each country in the region, like how in Egypt the state conducted an aggressive crackdown on individuals suspected to be members of the LGBT community, in 2017, arresting 85 people, or how since the US-led invasion of Iraq, reports of honor killings of LGBT people have increased.

“It can’t get any worse than being gay in Syria today.”

We will also have a special look at the situation around the current Syrian crisis. Additionally, how refugees have to face double discrimination as a result of having an alternative sexuality and being from a refugee community.

“I got a warning that if I behave as myself I won't belong to my family anymore.”

Finally, in the last chapter, we delved deeper into three areas – housing discrimination, the experiences of trans* women respondents, and the contrast between the Moroccan and Lebanese results

 

We look forward to sharing with you our findings of gay, bi, trans* women, and queer experiences in the MENA region.

 

Time: Tuesday, October 2nd, 2018 from 3 pm to 5 pm

Venue: Bardo, Hamra

The Launch will be followed by a reception.

Add to my Calendar Organizer 2018-10-02 18:00:00 2018-10-02 20:00:00 daleel-madani@lebanon-support.org Asia/Beirut public
Start/End Date and Time
Tue, 02/10/2018 - 6:00pm to 8:00pm
Project Location:
Bardo
Clemenceau
Hamra , Beirut
Lebanon
Phone: +96176945445
Beirut LB
Event Type:
Conference
randomness