Become Your Organisation’s Journalist: Content Creation & Relation With Media | كيف تصبح\ين صحافي\ة خاصة لمنظمتك: خلق المحتوى والعلاقة مع الاعلام

يتشرّف مركز دعم لبنان بدعوتكم لحضور ورشة عمل ضمن برنامجه الحاضنة للمجتمع المدني* تحت عنوان:

كيف تصبح\ين صحافي\ة خاصة لمنظمتك: خلق المحتوى والعلاقة مع الاعلام

تركّز الجلسة على هواجس وتحدّيات تواصليّة-إعلاميّة غالباً ما تواجهها المنظّمات غير الحكوميّة في عملها، وتسعى إلى الإجابة عن مسألتين بشكل خاص:

أوّلاً، في المحتوى: ما هي السبل المثلى لخلق محتوى جذّاب، وذات قيمة وفائدة للقضايا التي تعمل عليها المنظّمة؟

ثانياً، في العلاقة مع الإعلام: مع تغيّر المشهد الإعلامي باستمرار، وديناميّة العلاقة مع عناصره، كيف تتصرّف المنظّمة لتحفظ وجودها ومرئيّتها وتوصل صوتها؟

على المشاركين والمشاركات أن يكونوا ممثلين/ممثلات عن منظمات مجتمع مدني، وأن يكونوا في مناصب التواصل وخلق المحتوى.

*هذا التدريب متوفر للجميع مجاناً، وسيعرض باللغة العربية.

**تسجيل الحضور إجباري بما أن المقاعد محدودة. لتأكيد الحضور، الرجاء ملء الاستمارة على هذا الرابط: https://goo.gl/forms/QCUZx7DhfuLUGCk63

 

• التاريخ: نهار الخميس ٢٥ تشرين الأول ٢٠١٨، من الساعة الثالثة مساءاً حتى الخامسة مساءاً.

• المكان: في مكتب دعم لبنان الطابق الثالث، بناية سكالا، شارع دمشق القديم، فرن الشباك، رابط للخريطة.

تأتي ورشة العمل هذه ضمن مشروع بالشراكة مع أكتد ومموَّل من الاتحاد الأوروبي.

 

عن المدربة:

مايا العمّار،

مايا العمّار ناشطة نسوية تعمل كمستشارة مستقلّة في العديد من منظّمات المجتمع المدني، وخاصة في دعم أعمالهم التواصلية والإعلامية، بالإضافة إلى تقديم دورات تدريبية حول القضايا المتعلقة بالنوع الاجتماعي والنسوية. تساهم مايا أيضاً في عدد من المواقع الصحافيّة الإلكترونيّة بصفتها صحفية وكاتبة مقالات ومترجمة، وهي حاصلة على درجة البكالوريوس في الصحافة وماجستير في علوم التواصل. أدارت سابقاً أنشطة التواصل والإعلام في منظمة "كفى استغلال وعنف"، كما قامت بتنسيق حملات إعلامية نسويّة على مستوى وطني.

 

*أطلق مركز دعم لبنان برنامج حاضنة المجتمع المدني رسمياً في ٢٠١٦ ويهدف إلى تقديم الدعم والمتابعة حسب الحاجات. هذا البرنامج مصمم لتعزيز خلق وتطوير ودعم استمرارية الفاعلين المحليين في المجتمع المدني والشأن العام ومشاريعهم. تتم الحضانة في مركز دعم لبنان عبر العديد من الخدمات، منها تقديم التدريبات والإرشادات المطلوبة في الأمور التقنية والإدارية، إضافةً إلى الأبحاث، المناصرة، الاتصالات أو تطوير المواقع الالكترونية.

 

Lebanon Support cordially invites you to a workshop, within its Civil Society Incubator* programme, titled:

Become Your Organisation’s Journalist: Content Creation & Relation With Media

The session focuses on the challenges that CSOs often face in their work within the field of media and communication, focusing on two issues in particular:

First, content creation: What are the best ways to create compelling, valuable, and useful content on issues relevant to the organisation’s work?

Second, relation with the media: with the media landscape constantly changing, how can the organisation sustain its visibility and outreach?

Participants in this session must hold content creation and communication positions within civil society organisation.

*This open workshop is free of charge and will be held in Arabic.

** Registration is mandatory as places are limited. Please register and confirm your attendance by filling out this form: https://goo.gl/forms/QCUZx7DhfuLUGCk63

 

• Date: Thursday, 25th of October 2018, from 3:00 pm to 5:00 pm.

• Location: Lebanon Support office in Furn el-Chebbak (link to map).

This workshop was developed as part of a greater curriculum in partnership with ACTED and funded by the European Union.

 

ABOUT THE TRAINER:

Maya Ammar is a feminist activist and independent consultant working on supporting civil society organisations in their communications and media actions, as well as giving training sessions on issues related to gender and feminism. She also contributes to different media outlets as a journalist, writer, and translator. She holds a BA in journalism and an MA in communications studies. She previously managed KAFA's communications activities and coordinated nationwide feminist media campaigns.

 

*The Civil Society Incubator was officially launched by Lebanon Support in 2016 and aims to provide tailored support and mentorship, based on the needs of the partner. The Incubator is designed to foster the creation, development, and growth of local civil society and public action initiatives, organisations, or projects. Incubation at Lebanon Support is done through an array of services such as the provision of office space, coaching and mentoring on technical issues, management, administrative matters, research, advocacy, networking, and web development among others.

Add to my Calendar Organizer 2018-10-25 15:00:00 2018-10-25 15:00:00 daleel-madani@lebanon-support.org Asia/Beirut public
Start/End Date and Time
Thu, 25/10/2018 - 3:00pm
Project Location:
Damascus Street - Furn elChebbak Main Road Scala Building facing Bank Audi), 3rd floor
Baabda , Mount Lebanon
لبنان
Mount Lebanon LB
Event Type:
Workshop / Round Table